Południowokoreański koncern stoczniowy otrzymał zamówienie na budowę jednostki FSRU za rekordowo wysoką cenę. Branżowe media i brokerzy spekulują, że to właśnie ta jednostka zakotwiczy na Zatoce Gdańskiej.
Media branżowe podają, że z procesu przetargowego na budowę pierwszego polskiego FSRU wycofał się jeden z oferentów. Oznacza to, że na polu walki pozostała tylko jedna firma.
Na liście potencjalnych dostawców pływającego gazoportu polska spółka wpisała dwie firmy - BW LNG oraz Mitsui OSK Lines (MOL). W zamierzeniu zwycięzca przetargu zbuduje jeden, bądź dwa statki do magazynowania i regazyfikacji (FSRU), co ma zwiększyć dostawy LNG do Polski oraz przepustowość terminali gazowych.
W większości konosamentowych umów frachtowych, lub nawet szerzej, wszelkich umów frachtowych, pojawiają się postanowienia umowne o tajemniczej nazwie „Himalaya Clause” (lub „Himalaya Provision”). Czym są tego typu postanowienia umowne i jakie wywołują skutki prawne (dla których to właśnie skutków są wprowadzane do umów przewozowych)?
Japoński armator planuje przetestować wykorzystanie usługi komunikacji satelitarnej Starlink, oferowanej przez należącą do Elona Muska firmę Space Exploration Technologies Corp. (SpaceX), na eksploatowanych przez siebie jednostkach morskich.
Japonia jest po Chinach i Korei trzecim producentem statków na świecie. Żegluga, budownictwo okrętowe i inżynieria stanowią rdzeń ściśle powiązanego japońskiego przemysłu morskiego. Mimo to w Japonii odnotowuje się spadek liczby nowych zamówień na budowę statków, zaś konkurencja i braki kadrowe stanowią główne bolączki japońskiego sektora morskiego.
Pośród aktywów objętych amerykańskimi sankcjami w reakcji na rosyjską agresję wobec Ukrainy jest pięć statków oraz firmy zaangażowane w gospodarkę morską.
Prognozuje się, że rynek statków elektrycznych na świecie wzrośnie z 4,7 mld USD w 2021 r. do 16,2 mld USD do 2030 r., przy rocznej dynamice wynoszącej 14,9% w latach 2021–2030 – szacują autorzy raportu Electric Ship Market by Type - Global Forecast to 2030.
Japoński armator Mitsui OSK Lines (MOL) pochwalił się, że przybrzeżny autonomiczny kontenerowiec Mikage pomyślnie przeszedł próby morskie. To pierwsza tego typu jednostka na świecie.
Mitsui OSK Lines (MOL) ogłosił, że zamówił cztery nowe gazowce skroplonego gazu ziemnego (LNG) od południowokoreańskiej stoczni Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering (DSME) z dostawą w 2024 roku.
Regaty Rocznicowe o Puchar Rektora Politechniki Gdańskiej
Chiny na energetycznym kursie. Skorzystają porty i morski transport
Święto Straży Granicznej. Ponad trzy dekady obrony granicy na lądzie i morzu
Carnival i Seaspan wyposażają floty w internet Starlink
Babcock rozwija współpracę z Saab w związku z budową korwet dla sił morskich Szwecji
Ubezpieczenie "Miecznika" zgodne z prawem? Wraca temat zarzutów o nieprawidłowości przy zakupie